top of page
Search
  • Writer's pictureGaya Ariel

מַרְאָה מַרְאָה שֶׁעַל הַקִּיר

Updated: Feb 15

מערכות היחסים שלנו הן מַרְאָה גדולה. כמו סלפי בזווית הכי לא מחמיאה, עם הכי הרבה קמטים וכל השומנים האפשריים. בלי הפונקציות של הַיִּפְיוּף וְהַשִּׁדְרוּג שיש בכל המצלמות של העידן הסופר טכנולוגי שלנו.



ומבוך המראות הזה הינו מתנה אדירה. בדיוק היכן שאנו מפנטזים על קבלה ללא תנאי, אינטימיות, שקיפות וחברות אמת, בדיוק בדרך לשם אנחנו לובשים את מיטב תחפושותינו ולאט לאט שוכחים מי נמצא מתחתיהן. רק כדי שנמצא חן, שלא נהיה מוזרים, שלא יהדפו או ידחו אותנו.


הכי הפוך מההגיון הפשוט.

הרי מתבקש שנהיה אנחנו, הכי נקי ואותנטי שיש.


אם חפצנו בקבלה אמיתית, את מי בדיוק אנחנו רוצים שהאחר יקבל ללא תנאי?

את התחפושת שלנו?

את הצילום שעבר ריטוש ופילטור?

ואחרי זה אנחנו מתפלאים שמרגיש לנו מוזר, שכדי "לשמור" על הקשר אנחנו צריכים לשחק תפקיד שאינו במידתנו ולא נוח לנו בתוכו בכלל?


כשאנחנו חשים נוח בתוך בעור שלנו, יחד עם כל מה שהוא מביא עמו, רק אז אפשר להביא משהו אמיתי, מחובר, למפגש עם האחר. ואם אותו אחר גם חופשי בתוך מי שהוא, מתרחש מפגש אותנטי, שמנהלת אותו מַלְכַּת הֲיֹשְׁרָהּ.

אז למה זה לא פשוט, למה?


כי מרוב התניות של מי אני צריכה להיות בקשר, איך כדאי שהוא יראה אותי ומה הוא יחשוב עלי, מה אני מחפשת ביחסים, וואלה, אחרי כל אלה, אפשר בכלל לדעת ולהרגיש מי אנחנו באמת, בכלל?

כשזוגות מגיעים למבוי סתום, מותשים ורצוצים, אחרי שניסו יעוץ זוגי, טנטרה להעשרת הזוגיות, טנגו ארגנטינאי, סדנת פוליאמוריה בבית אורן וסופ"ש מונו-סטריאו-גמיה לתאומים נשמתיים...


אז


אולי ניתן יהיה לעצור רגע, ולקלוט שערימת הסיפורים, התוכנות, ההתניות והציפיות (כן, המנטליות, לא של הכריות), לא יביאו אותנו לשומקום.


מה כן?


התאהבות בעצמנו, קבלה מוחלטת וכבוד עמוק למי שאנחנו ולטעמים הייחודיים של מי שנולדנו להיות. רק הכרה בכל אלה, תביא את הגאולה מן הסבל האינסופי של יחסים מנטליים, חורקים, עם עצמנו קודם כל, ואז עם האחר.


וכן, זה לחלוטין אפשרי לכל מי שקצה נפשו בשקרים ובזיופים. זה משחרר ופותח ומאפשר.

אז מה אם לא תמיד קל. אבל שווה.


מדבר אליכם?

רוצים להכיר את עצמכם בעוד רבדים?

להבין טוב יותר את האנשים היקרים לכם?


בואו איתי למסע המופלא הזה, אני כל כך מתרגשת לעבור אותו שוב, אבל כתמיד, אחרת לחלוטין.


מתאים לכאלה הנמצאים בזוגיות חורקת, בזוגיות עובדת שרוצים לשדרג אותה עוד, לאנשים שאינם בזוגיות ורוצים ללמוד על מה באמת עובד להם ולמה לא עבד קודם, ולאנשים שממש, אבל ממש, רוצים להתאהב בעצמם.





97 views
bottom of page