top of page
Search
  • Writer's pictureGaya Ariel

מַעַלְלֵי הָאֵגוֹ הַשִּׁבְטִי ;-)

אתמול, 29.8.23, השמש נכנסה לשער 40, שער הלבדות, ההכחשה.

שער 40 נמצא בזוגיות צמודה עם השער ההופכי לו בגלגל, שער 37: המשפחה, החברות. שניהם יוצרים יחדיו את ערוץ הקהילה, המכונה גם ערוץ הנישואין וכן ערוץ המשא-ומתן.


פעמיים בשנה, למשך שישה ימים, השמש והאדמה מרכיבות לנו את ערוץ הקהילה, פעם כשהלבדות בראש, ופעם כשהחברות/משפחה בראש, אך כפי שראינו, אין באמת להפרידם...

זהו ערוץ שבטי, רגשי, והוא החיבור היחיד הקיים בין מרכז הרגש, ללב-אגו. לכן רא כינה את הערוץ הזה גם "האגו הרגשי".


ואם נסתכל על כמה מילות המפתח שהזכרנו עכשיו, מתבהרת המהות של האנרגיה הזאת.

נתחיל במהות השבטית: איכות זו מדברת על הצרכים הבסיסיים של האדם: מחסה, מזון, קהילה, מגע, השתייכות, ואפילו רוחניות, ברמה מסוימת. מילת המפתח של המעגל השבטי היא תמיכה. שער הלבדות/ההכחשה, 40, אולי יכחיש את הצורך שלו בתמיכה, אך בן זוגו, שער החברות/המשפחה ידרוש אותה בגלוי.


מעניין לראות את המבנה המכני-אנרגטי של הערוץ הזה: קהילה בריאה, זוגיות בריאה, משפחה בריאה, מדברות על שילוב ואיזון בין לבדות לבין חיבוק וקרבה. נכון שזוגיות, משפחה וקהילה הם צרכים בסיסיים של האדם, ויחד עם זאת, המינון שונה מאדם לאדם, לפי העיצוב שלו, וגם המהות השבטית עצמה במלוא הדרה, דורשת איזון ומנה יפה של לבדות בתוך הבייחד.


עוד אנו לומדים על קהילה, נישואין ומשפחה, שהאגו הרגשי מנהל אותן. בעצם, הלב, שהוא נקודת המשען של השבט, תלוי בגל הרגשי. משא ומתן הוא דבר שמושתת על תנודות הגל ולכן מצריך זמן ובהירות. כל דבר בשבט הינו משא ומתן, בכל מיני רבדים. לכן, אין לקפוץ לעסקאות: וכן, גם יחסים הם עסקה. במיוחד יחסים שבטיים.


בשבט הדברים הופכים לתוצאות בחומר, תוצאות עם המשכיות. בהבדל מיחסים של המעגל הקולקטיבי, שייעודם הוא חווייה חדשה, הרפתקאה, התרגשות ממשהו שונה, או במעגל האינדיבידואלי בו הכל מושתת על רומנטיקה ציורית שלאו דווקא מתאימה ליישום מעשי, בשבט היחסים הופכים למשפחה, קהילה, המשכיות. לכן, יש לקחת הכל כעסקה. להיות בהירים ובטוחים שנכנסנו לעסקה הנכונה, ליחסים הנכונים שנוכל באמת להיתמך מהם ולדאוג להמשך השושלת.


ערוץ הקהילה וכל הזרם אליו הוא שייך, זרם הרגישות (ערוץ הסינטזה 19-49 וערוץ הקהילה 37-40), מאופיינים בצורך במגע. השבט זקוק למגע פיזי, ללחיצת יד, לחיבוק, לקרבה. אנשים שבטיים לא זורמים באפליקציות של היכרויות, בזומים וכדומה, הם זקוקים להיפגש פיזית עם אחרים כדי לחוש אותם. התמיכה האמיתית, והתהייה על קנקנו של האחר מתרחשת במפגש של שדות האנרגיה .


הלב הרגשי, כשאינו מאוזן, נוטה להתפרצויות זעם, הנובעות מאי המתנה לבהירות רגשית, באופן "כרוני". אי המתנה וקצב חיים מהיר מידי לאדם רגשי, יוצרים מתח-רגשי קבוע במערכת ואי יכולת להגיע לבהירות אמיתית לגבי דברים בחייו. ופריקת המתח הזה נעשית כאשר הם אוגרים דברים בגל הרגשי האוגר הזה של המעגל השבטי, ואז ברגע מסויים מתפוצצים!


הפתרון הוא כמובן המתנה, הורדת הקצב, והמתנה לבהירות. כל אדם שיש לו ערוץ רגשי בעיצוב שלו, זו תהיה סמכותו הפנימית. ובמקרה הזה של ערוץ הקהילה, עליו תמיד להמתין לבהירות לגבי "מהות העסקה" העומדת בפניו. לב מוגדר צריך להיזהר מפזיזות – שלא ימצא עצמו בעסקה שבה איננו מקבל את התנאים הנכונים עבורו, את הכבוד המדויק (לב מוגדר....) ועוד כהנה וכהנה.


בימים האלה שהשמש והאדמה מתפלשות באנרגיות של השבט הדביק, נהיה מעורבים בשיחות על משפחה, מצבים משפחתיים יעלו לקדמת הבמה, הצעות נישואין/גירושין, משא ומתן הקשור ביחסים בקהילה/משפחה ועוד שלל תופינים שכאלה.


ומי שאינו שבטי ואינו רגשי – קחו אוויר, זה עובר עוד מעט ;-)


ובל נשכח שאנו ברבע הדואליות -רבע מערכות היחסים, ולכן כל ההיבטים של הנושא הזה עולים חזק אל פני השטח, ועוברים שינוי עמוק בזכות ערוץ המוטציה שנמצא איתנו כל הזמן ברקע, וצובע את הכל בצבעי טרנספורמציה מן היסוד.

האופן בו אנו תופסים את הקהילה, המשפחה, ההורות והנישואין עובר שינוי עמוק, בכל הרמות ומכל מיני כיוונים. וזו ההזדמנות של כל אחד ואחד מאיתנו להשתחרר ממה שעדיין תוקע אותו בהקשרים האלה ;-)


יאללה בלגן!


30.8.23







183 views
bottom of page